Thursday 12 February 2015

Cara Atasi Sembelit Semasa Berpantang Agar Tidak Serik Beranak Lagi

Ramai di kalangan ibu berpantang yang mengadu dengan saya menghadapi masalah sembelit semasa tempoh berpantang. Sembelit dalah masalah biasa semasa hamil dan juga berpantang. kira-kira 30 hingga 40 peratus wanita hamil dan dalam peringkat awal berpantang mengalami masalah sembelit.

Teringat ketika saya melahirkan anak sulung, Adam Haziq. Masa tu saya masih belum mengenali Shaklee. Bersalinkan Adam dengan kaedah Vacuum adalah pengalaman yang mengerikan kerana kesan koyakan yang banyak dan tidak teratur. Kesan koyakan saya ketika itu menghampiri ke bahagian dubur. Bayangkan macam mana fobianya saya untuk melepaskan hajat. Ketika itu saya bergantung kepada ubat melembutkan najis yang doktor beri. Berbeza pula dengan anak kedua, Adeeba Zahra. Bersalin normal tapi tetap kena gunting untuk mempercepatkan kelahiran. Dari awal mengandung sehingga bersalin saya consume Set Kehamilan Shaklee dan Set Bersalin Shaklee. Hari pertama kelahiran saya dah siap sedia dengan Ostematrix Shaklee. Alhamdulillah, saya tiada masalah sembelit sepanjang tempoh berpantang. 

Punca Sembelit

Sembelit diakibatkan oleh diet yang tidak seimbang semasa berpantang dan mungkin disebabkan kesan hormon kehamilan yang masih ada dalam badan ibu tersebut pada peringkat awal selepas bersalin. Hormon ini memperlahankan pergerakan makanan melalui saluran penghadaman anda. Sesetengah pil zat besi yang di ambil pada tempoh ini juga boleh membuatkan sembelit menjadi lebih teruk.




Ostematrix adalah di antara suplemen wajib saya. Saya akan ambil 4 biji Ostematrix setiap hari sebelum tidur.

Bagi yang yang memang mengalami masalah sembelit ketika berpantang atau semasa hamil, ambillah 4 biji Ostematrix sebelum tidur untuk membantu proses pembuangan anda menjadi lebih lancar
selesa.

Selain dari itu juga, ibu berpantang juga boleh mengambil Alfalfa Complex untuk memudahkan pembuangan. Ianya juga adalah milkbooster bagi ibu-ibu yang menyusukan bayi.

Jom saya kongsikan pengalaman ibu berpantang yang mengalami sembelit teruk semasa tempoh berpantang anak pertama sehingga rasa serik untuk beranak lagi.

Segalanya berubah setelah beliau mengenali dan mengamalkan produk Shaklee.





Sangat mudahkan ! Berpantang dengan Set Berpantang Shaklee yang mengandungi Ostematrix dan Alfalfa Complex akan membuatkan anda rasa lebih bertenaga dan bebas daripada sembelit !

Dapatkan Ostematrix dan Alfalfa Complex untung mengatasi masalah anda sembelit ketika berpantang. InsyaAllah pasti puas hati seperti ibu-ibu lain yang dah merasai keberkesanannya.

Jika anda ibu-ibu berpantang yang mengalami sembelit ketika berpantang dan ingin ikhtiar dengan Ostematrix dan Alfalfa Complex, boleh hubungi saya di talian berikut (konsultasi diberikan sepenuhnya) : 



atau


No comments:

Post a Comment

Sharing is Caring